понедельник, 7 октября 2019 г.


სოციალური პროექტი,,ჩვენ და გარემო"
სოციალური  პროექტის ავტორი
მარინე გოგოლაძე
რაიონი/სოფელი
ბორჯომი, სოფელი რველი
სკოლა
სსიპ ბორჯომს მუნიციპალიტეტის სოფელ რველის საჯარო სკოლა
პროექტის დასახელება
გარემო და ჩვენ
საფეხური/კლასი
IV
პროექტის განხორციელების დრო
1თვე
3 ოქტომბერი- 4 ნოემბერი
აზროვნების ზედა დონის უნარები:  
 დამოუკიდებლობა, შემოქმედებითი და კრიტიკული აზროვნება, თანამშრომლობა, დაგეგმვა,  კვლევა, ანალიზი, პრეზენტაციის უნარ-ჩვევების გამომუშავება;

პროექტის აქტუალობა:
ბუნებრივმა კარასტროფებმა, გლობალურმა დათბობის საფრთხემ და ტექნოლოგიურმა წინსვლამ ჩვენ ეკოლოგიური საფრთხის წინაშე დაგვაყენა.   საჭიროა წინა პლანზე წამოვწიოთ ადამიანის მიერ გამოწვეული ზიანის შეზღუდვა და გარემოზე ზემოქმედება . სასმელი წყალი, ტყე, სამშენებლო ქვები ადამიანისთვის და სხვა ცოცხალი ორგანიზმებისთვის მნიშვნელოვანი ბუნებრივი რესურსებია. ზოგიერთი ბუნებრივი რესურსი (მაგ., სასარგებლო წიაღისეული, ტყე) დედამიწაზე ამოწურვადია, ამიტომ აუცილებელია მათი დაზოგვა და გაფრთხილება.

პროექტის მდგრადობა:
პროექტის მდგრადობა გარანტირებულია, რადგან ამით მოქალაქეობრივი ცნობიერების ამაღლება-ჩამოყალიბება ხდება.მოსწავლეები მოიძიებენ ინფორმაციას გარემოს დაბინძურების შესახებ. თუ რა ზიანის მოტანა შეუძლია მას ჯანმრთელობისა და სიცოცხლისათვის; მოაწყობენ ნახატების გამოფენას გარემოს დაცვის შესახებ.

პროექტის საფუძვლები

საგნობრივი სტანდარტები

      ბუნ.II.7. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ყოველდღიურ ცხოვრებაში გამოყენებული ბუნებრივი რესურსების დასახელება და მათ                                                                                                                                 მნ                    მნიშვნელობაზე მსჯელობა.
   
                  შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • ჩამოთვლის ბუნებრივ რესურსებს, რომლებსაც იყენებს ყოველდღიურ ცხოვრებაში (მაგ., წყალი, შეშა, ბუნებრივი
 აირი) და ლაპარაკობს მათ მნიშვნელობაზე;
  • მოიძიებს ინფორმაციას, თუ როგორ მოიპოვებენ ადამიანები ლოკალურ გარემოში არსებულ ბუნებრივ რესურსებს
 (მაგ., სასმელი წყალი, ხე-ტყე, სამშენებლო ქვები);
  • ვარაუდობს, რა შეიძლება მოხდეს ბუნებრივი რესურსების ამოწურვის შემთხვევაში;
  • უზიარებს თანაკლასელებს საკუთარ გამოცდილებას, თუ როგორ იცავს ან/და ზოგავს ბუნებრივ რესურსებს;
  • მსჯელობს, რა შედეგი შეიძლება გამოიწვიოს მდინარის/ტყის საყოფაცხოვრებო და სხვა ტიპის ნარჩენებით დაბინძურებამ.


                           სარეკომენდაციო აქტივობები:
          მასწავლებელი
  • სთხოვს მოსწავლეებს, მოიყვანონ ყოველდღიურ ცხოვრებაში წყლის გამოყენების მაგალითები;
  • სთხოვს მოსწავლეებს, იმსჯელონ, თუ როგორ შეუძლიათ  რესურსების დაზოგვა სკოლაში და სახლში
(მაგ. გამორთონ შუქი, როდესაც ის არ არის საჭირო);
  • სთხოვს მოსწავლეებს, იმსჯელონ, თუ რა შეიძლება მოჰყვეს ზოგიერთი ბუნებრივი რესურსის მარაგის
 ამოწურვას (მაგ., ხე-ტყის გაჩეხვის შედეგად ცხოველები დაკარგავენ თავშესაფარს, გარემო გახდება ულამაზო,
 ჰაერი აღარ იქნება სუფთა). სთხოვს, გამოთქვან მოსაზრება ამ შედეგის თავიდან აცილების გზებზე
 (მაგ., ტყის მუდმივი განახლება, ხეების დარგვა);
  • სთხოვს მოსწავლეებს, იმსჯელონ წყლის მნიშვნელობაზე მცენარეებისა და ცხოველებისათვის (წყალი - როგორც სასიცოცხლო მოთხოვნილება, გადაადგილების ან თესლის გავრცელების საშუალება და სხვ.);
  • აჩვენებს მოსწავლეებს ვიდეოს, სადაც ასახულია, რა გზას გაივლის წყალი წყალსატევიდან ონკანამდე; ახატვინებს მარტივ სქემას;
  • გაიყვანს მოსწავლეებს დაბინძურებულ ბუნებრივ გარემოში ან აჩვენებს დაბინძურებული გარემოს ამსახველ
 მასალებს (ფოტოს, ვიდეოს), სთხოვს, იმსჯელონ დაბინძურების შესაძლო შედეგებზე.

ცნებები
გარემო, ზრუნვა, რესურსი, ხე-ტყე, ნარჩენები,დაზოგვა, პროფესია.

ის.ტექნ.დაწყ.3.მოსწავლემუნდა შეძლოს სხვადასხვა
სახის ციფრული საშუალების შერჩევადა გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში

მოსწავლე:
Ø  იყენებს ისტ-ს კვლევის პროცესში იდეებისა და ინფორმაციის ორგანიზებისას;
Ø  ინფორმაციის სხვადასხვა ფორმატის მქონე საცავებში ძიებისას, შეარჩევს და იყენებს შესაბამის ციფრულ საშუალებებს;
Ø  ინფორმაციის ძიებისას ეფექტიანად იყენებს გავრცელებულ საძიებო სისტემებს. შეუძლია საძიებო სიტყვების, ფრაზებისა და მათი კომბინაციების ადეკვატურად შერჩევა და გამოყენება;
მოპოვებული ინფორმაციის სანდოობისთვის იყენებს რამდენიმე წყაროს, მსჯელობს თითოეული მათგანის სანდოობაზე.

პროექტის მისაღწევი მიზნები/შედეგები
Ø  კრიტიკული აზროვნების განვითარება;
Ø  დასახული ამოცანების გადაჭრის გზების ძიების უნარი;
Ø  მოსწავლეებში გუნდური მუშაობის, თანამშრომლობისა და კომუნიკაბელურობის უნარების განვითარება.
Ø  მოსწავლეებს ეცოდინებათ გარემოს და ადამიანის ურთიერთდამოკიდებულება.
Ø  მოუწოდებენ ირგვლიმყოფებს რეურსების დაზოგვისკენ.
Ø  შეძლებენ დამოუკიდებლად გადმოსცენ და ისაუბრონ საკუთარი ქვეყნის, ქალაქის, თემის გარემოს მდგომარეობაზე;
Ø 
Ø  ჩამოუყალიბდებათ სოციალურ-კულტურული , მოქალაქეობრივი და უსაფრთხოების ცნობიერება;
Ø  ასაკის შესაბამისად ჩამოუყალიბდებათ ეთიკისა და ზნეობრივი ღირებულებები;
თემის შინაარსი

მოსწავლეები მოიძიებენ ინფორმაციას გარემოს დაბინძურების შესახებ. თუ რა ზიანის მოტანა შეუძლია მას ჯანმრთელობისა და სიცოცხლისათვის; მოაწყობენ ნახატების გამოფენას გარემოს დაცვის შესახებ. დაამზადებენ ფლაერებს დაბუკლეტებს და დაარიგებენ.


ღონისძიებები და დაგეგმილი საქმიანობები
1 მომზადება - პროექტის თემისა და მიზნების განსაზღვრა, კლასის დაყოფა ჯგუფებად.
2.      დაგეგმვა - მასწავლებლის კონსულტაცია, ინფორმაციის  მოძიებისა და ანალიზის განსაზღვრა.
3.      კვლევა - საჭირო ინფორმაციის შეგროვება და (ინფორმაციის გაცხრილვა) ,  კითხვარი ,,ჩვენი გარემო", სადაც მოახდინეს ანკეტური გამოკითხვა ოჯახის წევრების, მათი პროფესიების და შრომის, მათ დამოკიდებულებას გარემოზე და მის რესურსების შესახებ.  ჩანახატების პრეზენტაცია თემაზე „გარემო და ჩვენ“, კვლევა: „როგორ გავუფრთხილდეთ ბუნებრივ რესურსებს“    დისკუსია თემაზე, თუ რამდენად მნიშვნელოვანი, შეუცვლელი და ფასდაუდებელია სუფთა დამოწესრიგებული გარემო.
4. დავასუფთავებთ სკოლის ეზოს და მიმდებარე ტერიტორიას.

5.      დასკვნები - დასკვნების ფორმულირება, დაბინძურებული ადგილის დასუფთავება, ბუკლეტების დამზადებ,, „ფოტორეპორტაჟი“,  სლაიდ-შოუს მომზადება „მოწესრიგებული გარემო“.
6.      წარდგენა - პროექტის „გარემო და ჩვენ“  პრეზენტაცია (დაცვა).
პროექტის განხორციელების რისკები და შესაძლო ხარვეზები
▪ ტექნოლოგიური პრობლემა (ელექტრონერგიის ან  ინტერნეტ მომსახურების გათიშვა).
საჭიროები შემთხვევაში გამოვიყენებთ გენერატორს.
▪ მოწავლეთა მხრიდან გაცდენა ავადმყოფობის ან სხვა მიზეზით.
დავუკავშირდები ტელეფონით ან  სოციალური ქსელის მეშვეობით.
შეფასების მოკლე მონახაზი
პროექტის მსვლელობისას გამოვიყენებ განმავითარებელი შეფასების ინსტრუმენტს-დაკვირვებას და სახალისო ტესტირებას დახურული შეკითხვებით.  საჭიროების შემთხვევაში მოვახდენ ჩარევას, რათა სწორად წარიმართოს პროცესი. პროექტის დასასრულს  მოსწავლეები შეავსებენ შეფასების კითხვარს, სადაც ისინი შეაფასებენ პროექტის მნიშვნელობას.
სხვა საკითხები

წინარე ცოდნა
მოსწავლეებს შეუძლიათ თანამშრომლობა და იციან გუნდური მუშაობის პრინციპები, მათ შეუძლიათ  კომპიუტერთან მუშაობა.
დიფერენცირებული სწავლება
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები: მივცემ ნებას იყოს ლიდერი, შემომთავაზოს იდეები.
სპეციალური საჭიროებები: მივცემ დამატებით დროს და მითითებებს, გავითვალისწინებ მის უნარებს ჯგუფებად დაყოფის დროს.

სასწავლო პროექტისთვის საჭირო რესურსები
 დაფა, ცარცი, თაბახის ფურცლები, მაგნიტური დაფა, მარკერი, პროექტორი,,  ბუკები,  დავალების ბარათები,
 ფერადი წებოვანი ფურცლები, ღიმილაკები, პოლიეთილენის ტომრები, ერთჯერადი ხელთათმანები.

ინტერნეტრესურსი



Комментариев нет:

Отправить комментарий