სოციალური პროექტი,,ჩვენ და გარემო"
სოციალური პროექტის ავტორი
|
მარინე გოგოლაძე
|
|
რაიონი/სოფელი
|
ბორჯომი, სოფელი
რველი
|
|
სკოლა
|
სსიპ ბორჯომს
მუნიციპალიტეტის სოფელ რველის საჯარო სკოლა
|
|
პროექტის დასახელება
|
გარემო და ჩვენ
|
|
საფეხური/კლასი
|
IV
|
|
პროექტის განხორციელების
დრო
|
1თვე
3 ოქტომბერი-
4 ნოემბერი
|
|
აზროვნების ზედა დონის უნარები:
|
დამოუკიდებლობა,
შემოქმედებითი და კრიტიკული აზროვნება, თანამშრომლობა,
დაგეგმვა, კვლევა, ანალიზი, პრეზენტაციის უნარ-ჩვევების
გამომუშავება;
|
|
პროექტის აქტუალობა:
|
ბუნებრივმა კარასტროფებმა, გლობალურმა დათბობის საფრთხემ და ტექნოლოგიურმა წინსვლამ ჩვენ ეკოლოგიური საფრთხის წინაშე დაგვაყენა. საჭიროა წინა პლანზე წამოვწიოთ ადამიანის მიერ გამოწვეული ზიანის შეზღუდვა და გარემოზე ზემოქმედება . სასმელი წყალი, ტყე, სამშენებლო ქვები ადამიანისთვის და სხვა ცოცხალი ორგანიზმებისთვის მნიშვნელოვანი ბუნებრივი რესურსებია. ზოგიერთი ბუნებრივი რესურსი (მაგ., სასარგებლო წიაღისეული, ტყე) დედამიწაზე ამოწურვადია, ამიტომ აუცილებელია მათი დაზოგვა და გაფრთხილება.
|
|
პროექტის მდგრადობა:
|
პროექტის მდგრადობა გარანტირებულია, რადგან ამით მოქალაქეობრივი
ცნობიერების ამაღლება-ჩამოყალიბება ხდება.მოსწავლეები მოიძიებენ ინფორმაციას გარემოს დაბინძურების შესახებ. თუ რა ზიანის მოტანა შეუძლია მას ჯანმრთელობისა და სიცოცხლისათვის; მოაწყობენ ნახატების გამოფენას გარემოს დაცვის შესახებ.
|
|
პროექტის საფუძვლები
|
|
|
საგნობრივი
სტანდარტები
|
ბუნ.II.7. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ყოველდღიურ ცხოვრებაში გამოყენებული
ბუნებრივი რესურსების დასახელება და მათ
მნ მნიშვნელობაზე მსჯელობა.
შ შედეგი თვალსაჩინოა, თუ
მოსწავლე:
აირი) და ლაპარაკობს მათ მნიშვნელობაზე;
(მაგ., სასმელი წყალი, ხე-ტყე, სამშენებლო
ქვები);
სარეკომენდაციო
აქტივობები:
მასწავლებელი
(მაგ.
გამორთონ შუქი, როდესაც ის არ არის საჭირო);
ამოწურვას (მაგ., ხე-ტყის გაჩეხვის შედეგად
ცხოველები დაკარგავენ თავშესაფარს, გარემო გახდება ულამაზო,
ჰაერი აღარ იქნება სუფთა). სთხოვს, გამოთქვან
მოსაზრება ამ შედეგის თავიდან აცილების გზებზე
(მაგ., ტყის მუდმივი განახლება, ხეების
დარგვა);
მასალებს (ფოტოს, ვიდეოს), სთხოვს, იმსჯელონ
დაბინძურების შესაძლო შედეგებზე.
|
|
ცნებები
|
გარემო, ზრუნვა, რესურსი, ხე-ტყე, ნარჩენები,დაზოგვა, პროფესია.
|
|
ის.ტექნ.დაწყ.3.მოსწავლემუნდა
შეძლოს სხვადასხვა
სახის ციფრული საშუალების შერჩევადა გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში
|
მოსწავლე:
Ø იყენებს ისტ-ს კვლევის პროცესში იდეებისა და ინფორმაციის
ორგანიზებისას;
Ø ინფორმაციის სხვადასხვა ფორმატის მქონე საცავებში ძიებისას,
შეარჩევს და იყენებს შესაბამის ციფრულ საშუალებებს;
Ø ინფორმაციის ძიებისას ეფექტიანად იყენებს გავრცელებულ საძიებო
სისტემებს. შეუძლია საძიებო სიტყვების, ფრაზებისა და მათი კომბინაციების
ადეკვატურად შერჩევა და გამოყენება;
მოპოვებული ინფორმაციის სანდოობისთვის იყენებს რამდენიმე წყაროს,
მსჯელობს თითოეული მათგანის სანდოობაზე.
|
|
პროექტის მისაღწევი
მიზნები/შედეგები
|
Ø კრიტიკული აზროვნების განვითარება;
Ø დასახული ამოცანების გადაჭრის გზების ძიების
უნარი;
Ø მოსწავლეებში გუნდური მუშაობის, თანამშრომლობისა
და კომუნიკაბელურობის უნარების განვითარება.
Ø მოსწავლეებს ეცოდინებათ გარემოს და ადამიანის
ურთიერთდამოკიდებულება.
Ø მოუწოდებენ ირგვლიმყოფებს რეურსების დაზოგვისკენ.
Ø შეძლებენ დამოუკიდებლად გადმოსცენ და ისაუბრონ
საკუთარი ქვეყნის, ქალაქის, თემის გარემოს მდგომარეობაზე;
Ø
Ø ჩამოუყალიბდებათ სოციალურ-კულტურული ,
მოქალაქეობრივი და უსაფრთხოების ცნობიერება;
Ø ასაკის შესაბამისად ჩამოუყალიბდებათ ეთიკისა და
ზნეობრივი ღირებულებები;
|
|
თემის შინაარსი
|
მოსწავლეები მოიძიებენ ინფორმაციას გარემოს დაბინძურების შესახებ. თუ რა ზიანის მოტანა შეუძლია მას ჯანმრთელობისა და სიცოცხლისათვის; მოაწყობენ ნახატების გამოფენას გარემოს დაცვის შესახებ. დაამზადებენ ფლაერებს
დაბუკლეტებს და დაარიგებენ.
|
|
ღონისძიებები
და დაგეგმილი საქმიანობები
|
|
|
პროექტის განხორციელების
რისკები და შესაძლო ხარვეზები
|
▪ ტექნოლოგიური
პრობლემა (ელექტრონერგიის ან ინტერნეტ მომსახურების გათიშვა).
საჭიროები შემთხვევაში
გამოვიყენებთ გენერატორს.
▪ მოწავლეთა მხრიდან გაცდენა
ავადმყოფობის ან სხვა მიზეზით.
დავუკავშირდები
ტელეფონით ან სოციალური ქსელის მეშვეობით.
|
|
შეფასების მოკლე
მონახაზი
|
პროექტის
მსვლელობისას გამოვიყენებ განმავითარებელი შეფასების ინსტრუმენტს-დაკვირვებას და
სახალისო ტესტირებას დახურული შეკითხვებით. საჭიროების შემთხვევაში
მოვახდენ ჩარევას, რათა სწორად წარიმართოს პროცესი. პროექტის
დასასრულს მოსწავლეები შეავსებენ შეფასების კითხვარს, სადაც ისინი
შეაფასებენ პროექტის მნიშვნელობას.
|
|
სხვა საკითხები
|
|
|
წინარე ცოდნა
|
მოსწავლეებს
შეუძლიათ თანამშრომლობა და იციან გუნდური მუშაობის პრინციპები, მათ
შეუძლიათ კომპიუტერთან მუშაობა.
|
|
დიფერენცირებული
სწავლება
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები: მივცემ ნებას იყოს ლიდერი,
შემომთავაზოს იდეები.
სპეციალური საჭიროებები: მივცემ დამატებით დროს და
მითითებებს, გავითვალისწინებ მის უნარებს ჯგუფებად დაყოფის დროს.
|
|
სასწავლო პროექტისთვის
საჭირო რესურსები
|
დაფა,
ცარცი, თაბახის
ფურცლები, მაგნიტური
დაფა, მარკერი,
პროექტორი,,
ბუკები, დავალების
ბარათები,
ფერადი
წებოვანი ფურცლები,
ღიმილაკები,
პოლიეთილენის ტომრები, ერთჯერადი ხელთათმანები.
|
|
ინტერნეტრესურსი
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий